lördag 7 mars 2009

SÅ SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA


så snälla, snälla, snälla - varför vaknar jag nu? Klockan var 07:45 på en lördagsmorgon, vanligtvis så brukar detta vara ganska normalt, men nu var jag så trött, trött, trött...

så kissenödig, kissenödig var jag och slängde på mig morgonrocken, gick förbi kaffekokaren och tryckte på knappen, smög in på toa och tillfredställde dagens första behov... *gu va skönt det kan vara att kissa ibland*...

Satte mig med kaffet och första ciggen, varför i jösses namn var man sååå trött. Drömde mig tillbaka i tiden - inte så hemskt långt, bara ett dygn...

Fredagen började extremt tidigt, Bzz, Bzz-ljudet startade redan 05:30 och både Peter och jag gick upp, Peter skulle på möte i Kungälv och jag skulle handla frukost för jobbet. Efter att har rastat alla hundarna, släppte jag av Peter vi tåget och stod utanför Maxi några minuter i sju...

Dagen flöt på i högt tempo, möten , presentationer och återigen möten. Väl hemma så hade Erica varit och hämtat Lena, de skulle hämta en byrå som Lena hade köpt via nätet. Peter var hemma igen och han hade gjort klart hundarna med mat, borstning mm så vi tillbringade eftermiddagen tillsammans. Lena och Erica kom vid 7-tiden och vi käkade lite fantastisk Thai-mat och som snack lite osaltade jordnötter.

Tiden flöt fort, fort och vi skrattade och diskuterade högt och lågt. Plötsligt så var klockan närmare 4 på natten - tiden hade bara sprungit iväg.

Så det var därför som jag satt 7:45 på morgonen och sade "snälla, snälla, snälla" varför var jag så trött. Inte varje natt man sitter upp till morgonen och har träningsvärk i käkarna för att man skrattat så mycket.

Något senare, eller kanske mycket senare, så stapplade Lena och Peter upp, då hade hundarna varit ute i några timmar, ätit frukost. Själv hade jag läst Dagens Industri, Göteborgsposten och druckit en kanna kaffe.

Något senare kom min mamma och pappa på besök, vi sålde in hela idén om "nutrilette" till dem så nu har vi "värvat" ytterligare 2 nya medlemmar. För oss har det gett resultat, Peter han har gått ned 9-10 kilo och jag cirka 7-8 kilo. Man mår bättre och känner sig definitivt piggare.

Efter mamsens och papsens besök så åkte jag till IKEA, Coop Bygg och Byggmax, skall nämligen bygga om grovköket och badrummen, behövde lite inspiration. Inspirationen uteblev dock så då åkte jag till Överskottsbolaget och Willys för att trösthandla lite disk och tvättmedel, schampoo och grönsaker.

Peter och Lena hade ägnat eftermiddagen åt fotografering och faktiskt tagit massor av jättefina bilder, skall bli så kul att få lägga ut dem på hemsidan. Vi gjorde en fantastisk middag med kyckling på Thai-vis med rotfrukter i ugn.

Sedan så började andra chansen, Melodifestivalen. Peters och Lenas favoriter var Lili & Susie och Sarah Dawn Finer. Mina favoriter var Sarah Dawn Finer och Caroline af Ugglas med låten "Snälla, snälla", den är så häftig och hon sjunger den så intensivt. Peter och Lena verkligen hatar den låten... *ler*

Peter började göra parodi på låten och framförde "Snälla, snälla" på sitt sätt med samma mimik som Carolina gör den, men den handlade om helt andra saker. Jag och Lena låg på golvet och vred oss i skratt.

Självklart så gick Sarah Dawn Finer vidare - och lika självklart för mig så gick Carolina af Ugglas vidare...


Inga kommentarer: