tisdag 17 mars 2009

TELEFONFÖRSÄLJARE...

...Finns det något mera irriterande än dom. De ringer alltid när läget är som sämst också. Som när man precis har satt sig på toa med det nya Cavalierbladet. Eller är man står och badar en hund och har vatten och shampo överallt. Eller kanske när man precis har lyft upp en hund på trimbordet och har endast hunnit klippa en klo.

Man måste då släppa allt man har och sätta ner hunden igen.... För att svara i telefon. Försäljaren i andra endan av telefonen nästan tvingar en att köpa eller prenumerera på kalsonger eller något annat!!

Jag blev så himla trött på dessa samtal. Så för ett tag sedan, spärrade jag våra telefoner för samtal från försäljare och undersöknings företag. Gå in på http://www.nix.nu/ och spärra era telefoner ni också. Det är hur lätt som helst och tar bara några sekunder. Det är bara att följa anvinsingarna på Nix hemsida. Efter att jag har gjort detta så har jag inte fått ett enda sånt här samtal.

Så skönt, nu är det bara trevliga "hundtanter" som ringer. Och då avbryter jag gärna ett toabesök och lägger då genast ifrån mig det senaste Cavalierbladet.

Inga kommentarer: