söndag 27 september 2009

JOHANNA 18 ÅR!

Nu har vi precis firat av Johanna då hon fyller myndig idag. Det firades med en god middag tillsammans med mig & Per, pojkvännen Anton (Såklart) min Mamma & Pappa, plus Johannas Farmor & Farfar. Julia skulle också ha kommit men hon var på moppe kurs idag, då hon nu är 15. Jens kunde inte heller vara med då han bara jobbar & jobbar... Tänk vad barnen har blivit stora, snart är de lika gamla som mig!! *ler*

Igår kväll var Johanna & Anton med polare ute och firade att hon fylle 18 på stan. Planen var att gå till Trådgårn, men se du det gick som det gick. De anlände där vid 23:00 tiden, och Johanna var ju då inte 18. Hon fick snällt stå utanför och vänta till att klockan slog 24:00 innan hon fick komma in. Det gäller att vara hård i dörren och hålla på reglerna. Är det 18 för att komma in så är det!

Per är just nu ute hos gapande hundar, de har hittat en Padda, som är väldigt spänannde. Skall bli kul att se hur Per fångar den?? *flin* Han är inte mycket för sådana djur. Paddorna som finns och bor här är hur stora som helst. Nästan som sköldpaddor, fast utan hus på ryggen. De försöker istället snylta på oss.

Nä, nu skall jag försöka para lilla "Marja", hon måste vara på topp i löpet idag. "Bubu" sjunger SÅÅ vackert när han får syn på henne. Men det verkar som om ingen förstår honom, måste vara något på japanska. "Koko" & "Kenzo" stirrar bara på honom med en förvånad blick, och undrar vad han håller på med. Nu hoppas jag verkligen att det blir något denna gången. Kanske man inte skall önska detta högt, eller?

Inga kommentarer: