fredag 4 september 2009

VECKAN GÅR FORT, FREDAG IGEN!!

Igår så var det som sagt genrep på studiebesök. Tråkigt att vissa inte kan se att man skojar till det ibland. Hundvärlden är ibland lite för allvarlig, som om det vore en strid på kniven. Förstår inte varför, då jag själv tycker att det skall vara roligt.

Det sägs att vi har MÅNGA hundar, bl.a 20 tikar!, och då tyckte jag att det kunde vara lite roligt att driva med sig själv. Man måste på något sätt få lite distans till allt som händer runt om en och inte se allt så allvarligt. Vet inte om det kanske är topp listor som gör oss hundmänniskor så allvarliga och tävlingsinriktade. Alla vill bli Årets hane, Årets tik osv... Men ibland glöms det bort att det skall vara roligt också. Det bara jagas och jagas, och vissa gör ALLT för att nå sitt mål.

Så tillbaka till igår (Torsdag). Studiebesöktet var Länstyrelsen som kom och besiktigade våran kennel. Numera ligger det inte på kommunerna och Miljö&Hälsa som tidigare. Så det var faktiskt skönt att Länstyrelsen var här och gjorde vad de skulle. Allt gick toppen och den unga tjej som var här var väldigt trevlig och hjälpsam. Så nu är det bara att vänta på att tillståndet dimper ner i brevlådan. Detta tillstånd var till och med gratis. Det var det inte från komunen.

Något som var lite roligt var när hon frågade om hon fick vara med när jag matade hundarna. jag flinade lite för mig själv och tänkte. Herregud, 15:oo är det matning i Cavalier Gården och 15:30 i japanese gården. Och hon VILLE titta på. *Hihi* Det gick bra och hon verkade nöjd med att få se en gratis enmans show!!

Nästa besök (Torsdag nästa vecka) jag skrev om kommer mycket trevligare då det är vänner som kommer på besök. Alltså inte lika allvarligt som att ha Länstyrelsen här...

Nu skall jag börja fixa med hundarna. Utställningar igen, denna gång bär det av till Öland. jag kommer inte att åka då Per & Hanna kommer att åka tillsammans. Så skönt att ha Hanna som hjälper oss med hundarna. Tack Hanna, du är GULD värd!

Grattis också till Vouges Million Bucks, Million Dollar Baby, Miss Molly, Money Spender & Money Maker på 1-års dagen!

Inga kommentarer: