tisdag 29 december 2009

DET SOM GÖMS I SNÖ....

... kommer upp i tö! Eller hur säger man?

Här har det varit ganska mycket snö (för att vara här) den sista tiden. Det har kommit i så där lagoma omgångar att hundgårdarna hela tiden är vita, rena & fina. De "bruna" högarna och de "gula" fläckarna har försvunnit helt av sig själv! *ler*

Men de sista dagarna har det töat. Men det har bara töat när det har varit mörkt ute. Så det har inte funnits en chans att plocka och göra rent. (Kanske skulle man haft en pannlampa) Nu har allt frusit på, nästan så att Frölundas hockey lag skulle kunna komma hit och ha träning på vår blank is i hundgården.

Hur gör man nu? Man ser ju skiten där under... men kommer inte åt den!!! SHIT, säger jag bara (i dubbel bemärkelse) jag får ta med mig en is hacka eller nått och ge mig ut, och göra så gott jag kan. Skulle nästan behöva bomber & granater för att spränga bort SKITEN!!!

Visst är det härligt med vinter och hundar!!! GOD FORTSÄTTING!!

Inga kommentarer: