fredag 25 december 2009

NU E DET KLART!!

Nu är jul stöket över för vår del. har slitit som djur, handla, laga mat mm. Allt gjorde vi på två dagar. Jul städningen sket vi i år... vi år ta den på mellandags städningen istället. Man kan inte hinna med allt. Vi gjorde på vårt sätt så gott vi kunde och hann med... Vi är nog inte ensammna om att alltid vara ute i sista sekund. Men jag tycker, om jag får säga det själv, - Vi gjorde ett bra jobb.

Alla skulle komma vid 17:00. Så det var lungt vi hade HELA dagen på oss att bara lulla runt och fixa inför kvällen. Alla kom ganska exat 17:00. Förutom min Mamma & Pappa. Dessumtom så skulle de hämta upp mina döttrar Madelene & Julia med pojkvänner. De ringde och sa att de satt fast i Kungälv. Deras bil var helt död!! Hoppsan tänkte jag, maten är färdig och varm... Vad göra. Tur som var så kunde de låna Julias mammas bil. I den åkte alla utom min pappa. Han fick snällt sitta kvar och vänta på att bärgaren skulle komma och hämta upp honom och bilen. När allt detta var ordnat så kom i alla fall min mamma och mina flickor, och de fick i sig lite julamat. Min pappa däremot fick en hyrbil, så han kom någon timma senare. Så var vi alla sammlade.

ALLA var här, förutom Lille Jens. Eller ja, lille å lille. Han är ju stora mannen nu. Han åkte bort över jul. Han slog följe med sin flickvän Kamila, och hennes familj till Polen. Då de har släktingar där. De kommer att vara i Polen till nästa år...!!! (Känns länge när man tänker så, fast det är bara ett par dagar)

Nu skall jag å Per bara slänga oss på soffan och kolla någon bra film. Dricka lite vin och smaska på allt julgodis som blev kvar. Imorgon har Per bestämt att det är en dag då det inte får eller skall finnas några måsten. Bara en vilo dag, och bara göra det man känner för. *Hum* Kanske kan han tänka så, men jag då? Vem skall mata Ville? Vem skall mata de andra hundarna? Vem skall rasta hundarna? Vem skall städa hos valparna? OSV..Ja, det kan man undra, eller hur!! Men denna dagen kanske inte gäller mig... *ler*

GOD FORTSÄTTNING!


En del av vårt julbord

Kattis, Johanna x 2, Anton, min bror och ryggen på min farmor



Min faster Märit, Kattis och Lille Kevin

Inga kommentarer: