torsdag 25 februari 2010

CH. CLOPSVILLE CIMARRON

Har nu ett gäng löpande tikar hemma. Närmare bestämt SJU stycken!! En av dessa är "Riah", Ch. Clopsville Cimarron.

Idag var "Riah" och fick ett nytt hjärtintyg, och det var UA. Nu hoppas vi på att hon har ett bättre löp denna gången än tidigare löp. Hon har varit svår att para, väldigt villig men ändå oerhört svår.

Vi har väl fått till halvdana parningar tidigare. Kan ju räcka, och man hoppas varje gång. Hon är villig så det är inte fråga om någon "våldtäkt". Hon är så villig att svansen slår henne i huvudet och "fifitussen" åker nästan upp på ryggen. Hanen har då svårt att komma in och hon kniper för tidigt, vilket gör att det blir så kallade utanför häng, eller halva inne!

Två gånger har vi försökt, då med samma hane. Men inget resultat. Nu provar vi en annan hane denna gången och hoppas på bättre lycka. Skam den som ger sig, eller hur??

Av nån kostig anledning så är "Riah" den första tiken jag inte klarar av. Vet inte vad jag skall göra. Brukar annars kunna få till det mesta när det kommer till parningar, men "Riah" har blivit min öveman (kvinna) och bevisat motsatsen.

Håll tummarna!!

1 kommentar:

Glittertind`s Blogg sa...

Tänk att din överman skulle bli en liten lady :-))
Jag håller alla tummar & tår jag har för att det skall komma en hög med vackra puppisar
/Kari