söndag 24 oktober 2010

WHITE ON WHITE - UTSEDD TILL BÄSTA VIT-SCHAMPOO




BBirds egna kommentar:

FÅR BÄSTA RESULTAT AV WHITE ON WHITE: Ni kan föreställa er hur många vit schampo jag har provat i min 40 års med husdjursvård. Jag har tappat räkningen! Enligt min erfarenhet, lever ingenting upp till de resultat som erhållits från Chris Christensen White on White. Det är därför vi kallar det "Gold Standard" inom vit-schampoon.

Jag har en flaska i badkaret hela tiden, och använda den på all typer av färg och päls. På vita pälsar är det spektakulärt och lämnar dina vänner imponerad av din förmåga att få din hund i "bästa uställningskondition" White on White genererar förtroende för produkten och nöjda användare!

Använd alltid full styrka, och späd tiden inte produkten. Den tid produkten är tillåtet att sitta på pälsen är den viktigaste variabeln. Ju mer poröst håret, desto mindre tid det tar för pigmentet i den vita pälsen att lockas fram. En mycket porös päls behöver bara två eller tre minuter för bästa resultat. Bichon päls är porös, malteser päls mindre. Westie päls är en kombination. Jag rekommenderar att du börjar med två till tre minuter och arbeta upp till fem där det behövs. Endast i allvarliga färgkorrigering skulle du behöva lämna White on White i pälsen för hela 10 minuter.

Efter du använt White on White, glöm inte att använda ett milt surbaserat balsam, till exempel After Bath, för att stänga håret, låsa färgen i hårstrået och skydda pälsen. Mitt tips: Spraya lite Ice on Ice på fuktig päls för att göra det vita mer glittrande - likt nyfallen snö!

Inga kommentarer: