måndag 3 oktober 2011

HUR & NÄR VET MAN?

Alltid lika spännande när man har parat en tik att gå och fundera på om hon är dräktig eller inte. Hur och när vet man?

Igår tänkte jag gå ut och kolla in mina flickor för att se om jag kunde se några små tecken. Dörren var öppen och ingen var inne, då vädret var toppen. Plötsligt kommer ”Riah” farande och jag tittar på henne stå i motljus i dörröppningen och jag säger då till henne;

”Oj, vad är det för en glänsande själ som kommer. Det är som en aurora runt omkring dig. Men det är ju du, du som har varit på semester”

För visst är det så att man även i tidigt skede ibland kan se att de är dräktiga. På något sätt så blommar de upp och bara ser sådär levande och vackra ut. ”Riah” har lurat mig förr, hon är alltid en glänsande själ för mig!!


Ch. Clopsville Cimmaron – ”Riah”

Inga kommentarer: