söndag 4 december 2011

CH. & JWW-10 CLOPSVILLE GIN RICKEY

Ch. & JWW-10 Clopsville Gin Rickey
Ch. Aranel Cosmic – Clopsville Gin Fizz

“Rickey” har blivit stora killen och pappa. Tänk var tiden går. För mig är han fortfarande lill killen men så är det ju naturligtvis inte längre. Hans valpar med ”Lisa”, Ch. Vouges Delicious ser ut att må toppen. De bara äter och äter, precis som det skall. Ska bli väldigt spännande att se vad det blir av dessa små. Alltid lite extra då det är första gången någon av hundarna får valpar.

Idag är det redan 2a advent. Min jul stress har inte riktigt börja komma ännu. Men snart…. Kanske skulle man för en gångs skull försöka med att vara ute i lite bättre tid än vad vi brukar vara. Men ibland finns inte tiden bara men jag skall göra mitt allra bästa för att få med Per på denna idé i år. I år vill jag verkligen försöka njuta av julen.

Annars har vår helg varit riktigt lugn och skön. Har mest gått och städat hela tiden då detta hemska ruskiga, vidriga, för jävliga väder aldrig verkar ge med sig. Man försöker hitta en glugg mellan skurarna så att hundarna kan få komma ut. Men man hinner knappt få ut alla innan det börjar regna igen. Så himla tröstlöst. Det behöver inte komma snö, men någon minusgrad vore inte fel. Då är ju i alla fall hundarna rena om fötterna…

Per har idag varit iväg och hämtat sin väska som han glömde på ett uteställe i stan. Det var en så kallad firmafest. Så att han glömde väskan när han gick hem kanske inte var så konstigt. Tur för honom att han i alla fall inte hade glömt var han bor, för hem kom han!!

”Ole”, ”Dole” & ”Doff”

På vägen hem stannade han till å IKEA och köpte ljus (Igen). Ja, här brinner det ljus av bara sjutton. Samtidigt passade han på att köpa lite nallar till ”Lisa” & ”Tinas” valpar. Än så länge har de ingen större glädje av dem, får nog kanske öppna ögonen först i alla fall… *ler* Men nu ligger de i alla fall i valp lådorna.

Nä, nu skall jag som jag brukar. Slänga mig i soffan i ”framåtstupatsidoläge!!”
Ha en trevlig & mysig 2a advent - bitches!! ;-)

Inga kommentarer: