lördag 25 augusti 2012

MORGON BESTYR!!


Har nu gjort alla saker man måste göra på morgonen när man har massa hundar. Städ, rasta, mata, mm. Nu verkar de nöjda och ligger och sover både ute och inne. Min tur att göra ”mina” morgonbestyr.
Asså, vissa morgonar skulle jag vilja bara komma upp. Ta en kopp kaffe, kanske sätta mig ute och njuta om det är fint väder och bara sådär skönt vakna till liv. Det händer bara inte och har inte hänt på 25 år!
Nä, det funkar kanske bättre för Per, för när de ser honom komma upp på morgonen så vet de att de varken kommer ut eller får mat. Men kommer jag upp, oavsett om det är mörkt och dessutom har jag och Per likadana morgonrockar, så ser de ändå att det är jag. Ibland har jag testat att dra morgonrocksluvan över huvudet. Men fasen, de vet ändå att det är jag!!
Det börjar skrikas och dansas och jag måste ta dem först. Alltså nu menar jag FÖRST!! Hinner inget annat för de har verkligen panik att både få komma ut och sedan in igen för att få frukost! Herregud, tänk att de ändå vet!!
Hittade en gammal bild på ”Lili” igår. Vouges Queen Latifah, hon är en dotter till Ch. Rosscrea Free Loader och Ch. Vouges Jennifer. Det börjar dra ihop sig och ja, vem vet… kanske blir det nya valpar framöver. Vi har ju, sex små tjejer hemma här nu och de är efter ”Lili’s” halvsyrra ”Sarah”. Dessutom var ”Lili” själv ur en kull på sex flickor. Så vad kommer ”Lili” att få? 6 testiklar fördelat på 6 hanar med underbett!?
Hon är inte parad ännu, men denna gång skall jag ge mig ut och låna en annan hane. När hände det sist? Skall faktiskt bli riktigt spännande och kul att testa något annat.

Inga kommentarer: