söndag 16 september 2012

HULKEN!!


I natt har jag verkligen sovit som en stock. Lyxen var att inte vakna förens efter 10 och komma upp och få kaffe direkt. Per hade tagit hand om ALLT. Hundarna var matade, valparna hade fått städat och hela köket var skurat, sicken lyx!! Bara att sätta sig med en kopp och njuta. Hur ofta har man det så??
I vanliga fall hinner man knappt gå på toa förens alla valpar skriker efter mat. De vuxna skriker efter att få komma ut och pinka. Vanligtvis är det hundarna först och sedan kommer jag. Men idag var det baskemej min tur!!
Just nu är Per ute och harvar hö kan man säga. Vi har inte varit så noga med vår baksida den sista tiden. Så nu har han varit och hämtat en värsting trimmer som låter som en motorsåg. Han harvar sig igenom gräset och han ser ut som HULKEN… helt grön, både på kläder och i anskitet!! Var precis ute och tittade till honom och han tittade på mig och sa – Jösses vad skiten man blir!!

Mitt i detta så hade jag ett par här som tittade på valpar. De har tidigare haft en Welsh Springer Spaniel och tyvärr finns hon inte mera. Men nu var de på jakt efter en ny hund, denna gång tänkte de på att kanske skaffa någon som var lite mindre. Ett underbart par som gärna hade fått köpa en valp av mig.

Inga kommentarer: