tisdag 16 april 2013

IMPAD!!

Jag måste säga att jag är så impad över hur engelsmännen firar varandra och med varandra när det får fram en ny champion. Det bjuds på snacks, tårta och bubbel!! Och en massa glädje...


Skulle detta funka att göra här hemma i Svedala? Eller är den berömda J-lagen i vägen. Jag tycker i alla fall detta är ett trevligt sätt att fira framgångar tillsammans på. Tänk om vi ändå bara för en liten stund kunde glädjas med de som har gjort något bra. Lägga ner yxor, svärd och inte gilla attityden bara för en liten, liten stund. Vi är alldeles för dåliga att HYLLA varandra här hemma. Jag har sagt det förr och måste bara få säga det igen. ;-)

Kanske är det något vi skulle dra igång i Sverige. Den som får fram en champion bjuder på tårta och bubbel på nästa stora utställning. Hade inte det varit trevligt? Nu äter ju inte jag tårta och jag ställer inte ut heller just nu. Så detta gynnar ju inte mig och jag får inga champions heller så att jag kan få äran att bjuda. Men jag vill ändå att vi på något sätt under några få minuter bara kan umgås utan allt annat. Bara glömma groll och skit och bara HYLLA den som har blivit champion!!

- Eller?

Inga kommentarer: