torsdag 13 juni 2013

BLÖTT IDAG!!

Usch, vilket jäkla piss väder det är idag. Allt är blött, grått och tråkigt. När jag släpper ut alla hundarna på morgonen så brukar det bli full fart. Det skall gapas och alla bara rusar ut mot dörren som om de tänkte - Först ut är bäst!! 

Men om det regnar ute så tittar de bara på mig. De rör sig knappt när jag kommer in i hundrummet. Jag öppnar och då är de för det första tysta, de har inte bråttom utan skall bara sträcka på sig lite. Och kanske gäspa eller nått annat, innan de ens behagar att gå mot dörren. Sista biten över tröskeln får jag nästan knuffa ut dem. Regniga dagar gäller verkligen inte först är bäst. Hur kan de veta att det regnar ute när de inte har varit ute ännu?? 

Det är ju bara så att hundar vet och förstår mer än vad man tror. De är inte dumma, riktigt smarta djur!! 

Inga kommentarer: