tisdag 11 juni 2013

SOVA MIDDAG!!

 
Det är inte bara Per i denna familj som gillar att sova lite middag. Japparna var inte så förtjusta i detta lilla hus men Cavaliervalparna älskar att krypa in där och sova lite såhär mitt på ljusa dan. - Lite mysigt!! Häromdagen fick vi ihop hus nummer två, får se vilka som skall få äran att flytta in där. Per tyckte jag kunde flytta in där, vet inte vad han menar med det!? ;-)

Har nu äntligen fått lite tider att kolla hjärtan på mina hundar. Tyvärr så blev det lite utspridda tider på olika dagar men vad gör man. Kan ju inte åka med alla samtidigt ändå. För det blir bara jobbigt och struligt att få till det på ett bra sätt. Tycker också det bara stressar hundarna helt i onödan.

Jag har ju alltid, eller i alla fall många gånger ordnat en veterinär dag per år. Det kommer då en veterinär hem till mig och kollar alla hundar på samma gång. Detta har ju även givit andra ett bra tillfälle att komma till mig och kolla sina hundar till ett bättre pris, både på ögon, hjärta och knän. Kanske skulle jag börja med detta igen, för det är ju bara så himla mycket smidigare än att åka iväg med alla.

- Usch, detta med att kolla hundar är inte så roligt. Lika spännande och nervöst varje gång. Nu börjar ju även några av mina bli lite till åren också. Sen kostar det ju en massa också, var 8:de månad dessutom!! 

Inga kommentarer: