fredag 13 december 2013

BONUS FREDAG!!

Ja, idag är det i alla fall fredag. Min tid det sista har varit lite snurrig och går man hemma med valpar och allt, ja då är det lätt att det blir lite fel. För man vänder på allt, dygnet mm. Jag fick ju för mig att det var fredag igår och städade och donade som jag brukar på fredagar. Men detta blev hur bra som helst i alla fall, nu fick ju jag hela två fredagar istället. Ibland är det bra att vara lite efter (eller före) och bimbo, för då kan man få bonusar.. - Hahahaha..

 
Idag är det ju inte bara fredag utan även Lucia, och uppe på det så är det också fredagen den 13:e. Så är man skrockfull så kanske man skall hoppa att ha levande ljus i håret idag!! ;-)

Idag har "Noomi" ätit lite frukost HELT själv, utan att jag måste muta henne. Ok, inte mycket men man märker att hon nu sakta börjar komma tillbaka till sitt gamla riktiga "Noomi", och det känns så jädra bra. För så himla dåligt samvete jag har haft för henne. Samtidigt är man helt maktlös och kan inget göra när det går fel. Man kan bara lita på att man får rätt och bra hjälp när det väl gäller. 

Så att ens fundera på nästa generation eller nästa kombination känns just nu väldigt långt borta. Mina pärmar med olika planer och kombinationer kommer jag nog inte öppna på ett tag. Eller också så kanske jag bara en dag bestämmer mig för att hoppa upp i sadeln igen. Man vet aldrig med mig. Men ibland behöver man bara lite tid att slicka sina sår. 

Kan man gå i väggen när man håller på med en hobby som hundar? Jag vet inte om man kan det, men om man kan så känns det lite som jag gjort det nu. Har känt det länge nu, därav allt tjat om att pausa och backa undan lite. 2013 har verkligen inte varit mitt år när det kommer till hundar. Har hänt lite väl mycket i år vilket gör att man liksom sätter sig ner och tar sig en funderare på vad man håller på med. Händer det olyckliga saker så glömmer man lätt det som varit bra. För mycket har ju givetvis varit bra också, gäller bara nu för mig att lite leta efter ljuset i tunneln. 

Samma här som med "Skam" som jag skrev om häromdagen. Jag erkänner att jag känner mig som en nerslagen hjälte, trots att jag inte heter Stålmannen. Jag har verkligen fått kämpa med mig själv och ibland även mot mig själv. Jag vet jag det bara är jag som kan vända allt till något positivt. Mycket har jag redan tagit tag i och bestämt mig för, men räcker verkligen det. Måste jag kanske göra mer? - Ja det får 2014 visa!! Kanske räcker det med att ta lite kryptonit till lunch... ;-)

 
- Nä, usch... Nu skall vi inte deppa, orkar inte med sånt. Man skall vara glad, positiv och leva livet. Vilket jag mitt i allt ändå känner att jag gör. Dessutom är ju fredag, lucia och fullfart mot helgen. Och även full fart mot jul. Men jag vet inte, tittar jag ut nu så känns det nästan som det är vår eller nått. Blå himmel, strålande sol och 7 grader varmt. Vilket i och för sig är underbart!! 

- Ha en underbar dag!! 

Inga kommentarer: