fredag 20 december 2013

JESUS AMALIA

Hade precis ett trevligt samtal med en trevlig tjej som var intresserad av att skaffa sig en liten Cavalier King Charles Spaniel valp. Hon hade inte haft hund innan, men familjen hade en tax i hemmet när hon var liten. Hon hade tittat runt lite och kommit fram till att en Cavalier skulle passa henne bra. Hon hade sett att jag hade uppdaterat länken här ovanför med "Våra Valpar" och var lite nyfiken.

Givetvis blir det under ett sånt här samtal många frågor. Och jag får komma med lika många svar, så gott jag kan. Men vad svarar man på när hon frågar; - Är du en av de som har vattenskalle på dina hundar?

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall svara på något sådant. Blir helt ställd, stum och tappar mina ord helt. Hade hon istället ställt frågan om hur det står till med hjärtan, så hade jag enkelt kunnat svara. Men den frågan kom inte ens på tal...

 
Så vart är vi påväg undrar jag...? Har vi tappat tråden om vad som är det viktigaste att förespråka när det kommer till en Cavalierer och hälsa. Vad är det egentligen för bild av vår underbara ras vi som håller på med rasen ger utåt till människor i vårt avlånga land. Jag bara undrar....??

- God Jul and have a nice day!!

Inga kommentarer: