tisdag 24 december 2013

JULKLAPPAR

 
- Okej, jag kunde inte hålla mig riktigt med min julklapp som blev en MacBook Pro. Tjuvöppnade redan dagen efter vi köpte den. Så nu jäklar skall jag försöka lära mig detta, man är ju lite van redan med PC tänket. Men har ju redan både iPhone och iPad, så sån skillnad skall det väl ändå inte vara. Fast varken jag eller Per visste inte ens hur man gjorde ett @. Men tillslut och efter mycket tryckande hit och dit så fick vi till det. Vi hade bara och helt enkelt valt fel tangentbord när den skulle installeras.

Riktigt skönt att kunna ha allt ihop kopplat mellan både iPhone och iPad, toppen då alla bilder och mycket annat finns överallt. Hur lätt kommer det inte att bli att blogga under 2014!!! ;-))

Vi köpte även en Apple TV, men det fattar jag kanske inte varför vi gjorde då vi redan har en TV dator. Men även denna skall man ju kunna koppla ihop med sina iPhones, iPads, iTops, iSnopps och allt man har. Men hur detta funkar, ingen aning. Man får väl leka och testa sig fram precis som jag just nu gör med min nya dator. Det kan ju inte bli mer än fel, eller hur!!? ;)


Även "Noomi" ser ut att vara nöjd med sin och sina polares julklapp. Som blev en stor hundsäng från Fatboy. Men ikväll har hon lite egentid med oss eftersom hon fortfarande är som hon är efter operationen. Fast hon är helt återställt och ok, hon är nu bara lite extra bortskämd. Hennes kompis "Marja" är med henne då hon löper. Men hon har aldrig gillat hundsängar, så hon ligger hellre på golvet.


Inga kommentarer: