tisdag 10 december 2013

TISDAG

Idag är det väldigt grått och blött ute. Inte så nice för hundarna då det också fortfarande ligger kvar både snö och is. Men allt detta kommer väl troligtvis försvinna under dagen, eftersom det regnar ute just nu.

Har sovit sådär inatt, mycket tankar som snurrar uppe i knoppen. Dessutom ligger vi och sover i ett Zoo känns det som. Sängen är omringad av mammor och deras små valpar. Men allt flyter på bra där måste jag nog ändå säga. Fast tråkigt nog mitt i "Noomi" historien så förlorade vi i söndags en av Ruby valparna. Var nog lite beredd på det på något sätt då "Bombie" valpade lite väl tidigt. Men jag trodde nog ändå att den lilla Black&Tan tiken var mer i riskzonen. - Men herregud, hon är så pigg och alert den lilla skatan.

Skall bli spännande idag när chefen på Blå Stjärnan skall ringa mig. Skall bli kul att höra vad han har att säga. Oavsett vad han säger så skall det bli kul att höra HUR han säger det han vill säga. För när jag pratade med veterinären om detta med betalning och kostnader så gick inget att ändra på då regleringen på min försäkring redan var gjord. De fick ju mitt försäkrings nummer redan när jag var inne första gången. Så där var de snabba, men kunde ändå inte ge mig en uppgift på vad jag skulle betala när jag hämtade "Noomi", det fick jag ta reda på själv genom att ringa Agria.

Vi kom i alla fall överens då via telefon att jag skulle betala min självrisk, och sedan skulle vi se vad chefen säger om jag då istället kan få tillbaka något. Skall bli spännande och se hur detta går till om det nu skulle bli så. För då skall ju jag ha en del och Agria ha sin. Krångligt värre, men jag hoppas verkligen inte på något. 

Visst är jag medveten om att saker och ting kan gå fel. Det måste man veta när man håller på med hundar och uppfödning. Men frågan är ju lite hur man blir bemött när det väl och om det går fel. Sedan skrev jag ju att jag var glad att vi fick en sån trevlig veterinär i torsdags när "Noomi" snittades och att det kändes tryggt. Tycker fortfarande att hon var trevlig. För jag är verkligen inte dum och kan faktiskt skilja på person och sak. Så detta är verkligen inget personligt, utan rent allmänt helt enkelt.

Det som stör mig mest är denna arrogans och nonchalans. Sen också alla dessa brister på information och säkerhet för djuren. Som att tillexempel bli placerad i väntrummet med en hund som troligtvis, möjligtvis kanske hade kennelhosta. Hur kan man också som stort Djursjukhus tillexempel låta en stackars djurvådare lämna ut en liten hund som är lika hög och borta som Turning Torso i Malmö. Som dessutom sedan kräver en ganska omfattande eftervård i hemmet. Var vad veterinären här? Ingen krage medföljde och med kanylen fortfarande kvar i frambenet. Med följer inte heller en fullgjord och bra information om hur eftervården skall skötas. För att bara nämna lite av det sista som har hänt. - Detta är faktiskt inte OK, så är det bara!!! 

Idag fick "Noomi" frukost på silverfat!!
 
Men jag får väl bara hoppas att jag under dagen får några svar på alla mina frågor. Men att få svar inom hundvärlden verkar inte vara det lättaste. Har ju ställt lite frågor innan som ni säkert vet, typ 20 stycken. Hur gick det med det? 


Inga kommentarer: