lördag 22 februari 2014

VÅGAR MAN VERKLIGEN TIPPA?

Jag vet inte om man längre vågar tippa på vem eller vad som går vidare i Mellon. Känns som om eran med delfinaler är lite över och att det behövs ett nytt koncept på hela skiten. Än har jag inte någon låt som jag känner med stolthet att Sverige kan/skall skicka till Danmark för att representera Sverige i Eurovision Song Contest. - Kanske, kanske hittar jag den ikväll....

Kolla bara på OS, dit skickar vi våra allra bästa, och de gör det verkligen superbra. Samma när det gäller VM eller EM eller vad fasen man nu tävlar när det kommer med sporter. Men i musik, ja... då skickar vi....!!?

Att Mellon i år har fått kritik kan jag mycket väl förstå. Allt känns väldigt B och väldigt låga siffror när det kommer till röstning. Men vem vill rösta när det inte riktigt finns något som man vill rösta på? Jag har i alla fall inte röstat en enda gång i år. Tidigare år har jag röstat som en galning, nästan så att mina fingrar glöder och Per sitter och tittar på mig med en blick som säger, - Räcker det inte nu!! Jag tittar tillbaka med en helt annan blick som säger, - Nä!



Men om jag skall gissa lite vilt om vad som skulle kunna gå bra om jag nu får gissa alltså. Alcazar är ju liksom Alcazar. Går alltid hem och man blir alltid glad över att höra lite Disco rytmer. Går inte den vidare så, - Blame it on the disco!!


Sedan Anton Ewald, alla tjejers dröm. Till och med min Mormor på över 90 gillar Anton. Hon gillar hans schysta moves och hur mjukt, härligt och helt Natural han dansar. - Så ja, Anton har tjejerna på sin sida, från typ 7 - 90 år. Går inte han vidare på det, så vete sjutton...

Sedan får vi ju inte glömma att Ann-Theres och Kjelle (Kennel Carhartt) har sin son Patrik med ikväll.  Han medverkar i gruppen I.D.A. Så vi som har Cavalierer får väl hålla en extra röst på det ikväll. Annars gud nåde, - Fight me if you dare...

Men ikväll får vi svaret, jag skall nu börja med lite middag så att jag senare kan sätta mig i soffan och få bli lite lätt frustrerad. Sen skall vi också klara av att gå igenom Andra Chansen och sedan en final. - Åh, herregud... detta är ju oooooliiiidligt spännande!!! :D

Inga kommentarer: