måndag 1 december 2014

SJÄLVKÄNSLA & SJÄLVFÖRTROENDE


Tänkte att jag skulle skriva lite om utställningen idag men jag kommer inte på så mycket att skriva, konstigt eller hur.... Allt var liksom bara trevligt och flöt på bra.

Jag har alltid haft både dåligt självförtroende och väldigt dålig självkänsla. Alltid när jag skall ta för mig något nytt så nedvärderar jag mig själv hur mycket som helst och tänker. - Peter, du löser inte det eller - Peter, detta kan inte du. Har liksom inte spelat någon roll om vad det gäller. Jag vet inte varför jag tänker så för ibland kan det vara så banala saker som att borra in typ en skruv för att hänga upp en tavla eller nått. Lättast har liksom alltid varit att vänta på att Per gör det istället. Finns många anledningar till att jag känner såhär, och vilka de är spelar ingen roll...

För jag har nu gett mig sjutton på att jag skall kämpa mot mina demoner och jag skall fasen vinna över dem alla. För innerst inne så handlar det nog kanske lite om rädslan att misslyckas också. Men hur farligt är det att misslyckas egentligen? Det är bara och bita i hop och bryta ihop och allt på en gång och sedan komma igen, eller hur? För innerst inne så vet jag jag vill och inte, jag vet också vad jag tycker och inte. Jag är ju inte helt menlös och helt utan åsikter och tankar. När det gäller hundar så har de alltid varit min trygghet och de ger en faktiskt så mycket mer än vad man ibland tror. 

BIR & BIM Cavalierer..

Jag är faktiskt inte så kaxig som kanske många tror. Men jag har jobbat länge på att bygga upp mig själv och igår var det ett stort prov på mig själv. Alltså på mig själv och ingen annan, för att bara säga ja till detta evenemang var ju lite läskigt. Men jag tog mig ann uppgiften och när jag väl åkte hem efter en lång dag så kände jag mig både super nöjd och väldigt stolt. Jag ställer kanske också lite höga krav på mig själv och är ibland lite för noga med att allt skall vara så himla perfekt som möjligt. Kanske därför vissa av mina vänner har gett mig smeknamnet - Peter Perfect!! Men detta med att vara perfekt har jag redan släppt på, bara komma hem till mig och kolla hur det ser ut numera..  - Hahaha... 

Jag tycker det känns skönt att kunna lufta att man inte alltid är så kaxig och framåt som det kanske ibland ser ut, för egentligen är jag väldigt blyg. Det är någon styrka i det också. För att ibland våga visa att man är inte är så framåt är också en form av styrka. Så vill i alla fall jag se det. Men jag är glad att det finns människor son pushar på och ligger på så att jag liksom vågar hoppa och också ge mig ut för mig på djupt vatten - Tack, ni vet vilka ni är! ;)


I alla fall, jag var nöjd med gårdagen och jag var faktiskt inte ens en smula nervös. Lite läskigt när man kan förvåna sig själv ibland. Jag var väldigt glad i mina vinnande hundar igår och tyvärr har jag ingen katalog så jag vet varken vad de heter eller vem som äger dem. Men såhär såg det ut:

Grupp-9:
1. Bichon Havanais
2. Chinese Crested 
3. Mops
4. Lhasa Apso

Best In Show:
1. Bichon Havanais
2. Engelsk Cocker Spaniel
3. Dvärgschanuzer 
4. Saluki

Fina bilder på dem och andra vinnare hittar ni HÄR!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du delar med dej av detta! Allt du skrev så bra om självkänsla och självförtroende kunde precis varit jag! Skönt att höra att du kämpar på och jobbar med det här det gör jag också! Kram till dej☺️

Malin sa...

Gårdagen kan du minsann var stolt över och vad bra det blev. Vill du ha en "skriven" katalog så skickar jag en. Hitta en när jag fixa ringlådorna

Anonym sa...

Klart ni ska skicka en ifylld katalog till Peter - det skulle han fått i handen vid utställningens slut.