tisdag 19 maj 2015

TVÅ ALTERNATIV


Idag på morgonen har jag varit hos tandläkaren. Det gick bra de var snälla och slog eller bet mig inte en enda gång. Nä, men skämt och sido... att gå till tandläkaren är ju inte speciellt kul. Bara att öppna dörren och känna den där speciella doften som alltid finns hos tandläkare är ju fasen skrämmande. Hur kan alla tandläkare lukta precis likadant?? 

I alla fall, idag blev det mest att kolla upp vad som hänt då en gammal lagning lossat, och har nu börjat kännas. Men som jag bloggat om tidigare så lossade ju inte den igår utan det var ett tag sedan. Jag har helt enkelt skitigt i att det hände och bara lullat vidare i livet, mycket dumt visade det sig....

Jag har nu fått två alternativ. 1. Dra ut skiten och sedan lulla vidare i livet med en jäkla glugg i käften eller 2. göra en rotfyllning!! När jag fick dessa två så hade jag god lust och fråga när det positiva valet alltså alternativ 3 kommer. Men näää.... jag får helt enkelt välja mellan pest eller kolera. Men på något sätt var ju ändå inte valet svårt. Det blir rotfyllning och jag har nu fått en ny tid till detta.

Men som den snälla och trevliga tandläkaren sa så hade det nog blivit samma val även om jag kommit tidigare. Den gamla lagningen var tydligen ful och även en liten bit av min tand har gått av. Så tyvärr har jag inget val. Men jag gruvar mig just nu för detta med rotfyllning, låter liksom inte alls kul. Men kan verkligen en rotfyllning vara värre än allt jag har gjort på Klinik 34? Jag bara undrar...

Tandläkeriet

Det var ganska fint väder i Kungsbacka när jag var klar så jag bestämde mig för att gå genom staden och ta mig till Per och Freeport. Måste säga att trots att Kungsbacka är litet så är det ändå en fint liten stad. Var lite mysigt att vandra omkring där imorse, då bland alla helt rosa och vita träd. 



Inga kommentarer: