tisdag 7 juli 2015

1 ÅR ÄLDRE

Det är nu juli och dagen då jag blir 1 år äldre är snart här. Så redan dagen efter min födelsedag har jag bokat tid på Klinik34 för att hejda, stoppa, ändra utveckligen eller hur man nu väljer att se det. Jag vet att många tycker sånt här är löjligt, onödigt och hur barnsligt som helst, därför extra roligt att skriva om det..  - Hahaha...  



Jag skall själv erkänna att jag innan jag första gången tog mitt första steg in på Klinik34 så tyckte jag också att sånt här var väldigt onödigt och löjligt. Jag tänkte som många andra att - Man skall faktiskt åldras med värdighet. Det skall liksom synas att man har levt och allt vad man nu kan säga. Men första gången gjorde jag inte så mycket. Pyttelite faktiskt och det pyttelilla gjorde faktiskt en enorm skillnad, mycket mer än man tror. Man får bara inte göra för mycket, tanken är ju inte att man skall se ut som någon annan eller att man har åkt på däng och fått en rejäl fläskläpp när man är klar och går därifrån.

Jag tänkte där och då min första gång att gränsen får nog gå här vid injektionsbehandlingar och sådana lite lättare och ytligare grejer. Aldrig skulle jag lägga mig där under kniven. - Hum.. det tog ju inte så himla lång tid innan även kniven kom fram. Så man skall aldrig säga aldrig. Allt sånt här är så himla lätt att göra idag, små saker som gör stor skillnad. Kanske ser inte andra det men jag gör och det är ju huvudsaken. Men jag skulle aldrig våga gå någon annanstans än till just Klinik34, känner mig så trygg och säker där och jag vet att Dr. Fredrik Berne är proffs på vad han gör. Han vet också numera vad jag vill och inte och vad jag tycker är lite läskigt. För vem gillar sprutor egentligen?

Men den 21:a Juli blir det ingen kniv utan bara lite lättare grejer, typ som i den gamla filmen nedan. Eller nja, kanske inte riktigt så mycket, för i filmen går jag verkligen all in och kör "full face". Vi får se, man skall ju aldrig säga aldrig. Har faktiskt också pratat med min tandläkare om att bleka tänderna, men detta blir nog först i augusti eller nått sånt. Har även pratat med min dotter som är frisör om att vi kanske skulle gå all in nästa gång. Så ja, det kommer nog bli lite extrem makeover inom kort. Jag tycker det bara är kul, jag är inte rädd för att testa. Man lever bara en gång och då skall det ju synas att man lever - eller hur vad det nu igen??   ;)



Inga kommentarer: