lördag 9 januari 2016

MYDOG DAG 1

Det har varit en lång men väldigt trevlig dag på utställningen och MyDog idag. Igår kom våra gäster från Holland, Peter Van Baaren-Grob och från England Lorraine Gillesphy. De kom egentligen för att titta på Japanese Chin valparna men fick idag följa med mig som sällskap.

Per körde oss in tidigt i morse och åkte sedan hem och tog hade om hus och hundar som jag annars brukar göra. Lite skönt att få fly hemifrån och ändå komma hem och se att det ser ut som om jag varit hemma hela dagen.

Vi har nu precis kommit hem efter att ha kört ut Lorraine och Peter till flygplatsen, de var ju som sagt bara här på en snabb visit. Närmare bestämt typ 24 timmar. Jättekul att få ha gäster och bara sitta och lyssna på de som har hundar själva gå igenom valp efter valp.. Man blir liksom aldrig fullärd och man lär sig massor hela tiden. Men jag är i alla fall väldigt glad att de gillade valparna, sånt är ju alltid kul att få höra.

Dagen på utställningen började med Cavalierer som dömdes av Arne Foss från Norge. "Mojo", Clopsville Mojito var först ut och vann sin klass och slutade sedan som Bästa Hane med Cert och CACIB och även BIR. Vi hade även anmält "Mimi", Aranel Infinity och hon gjorde det också bra med att bli 2a Bästa Tik med Res-Cert och Res- CACIB. Lite snopen platsen blev det kanske då hon idag hade kunnat bli Champion för första gången. Men hon kommer igen...   ;)


Två Japanese Chin tjejer hade jag också med mig. Typiskt nog så började båda två löpa i slutet av veckan. Så lite virrigt, alltså lite mer virrigt än vanlig blev det då Jappe tjejer i löp helt enkelt är lite virriga. Men det gick bra i alla fall. Lilla "Rosie", Vouges Roiyaru Ro-Zo blev Bästa Tik och fick både Cert och CACIB och blev också CHAMPION!! "Sama", Vouges Roiyaru Zama var 2a Bästa Tik och fick Res-Cert och Res-CACIB precis som "Mimi".

"Rosie" & "Zama"

Så ja, jag är nöjd med dagen. Det blev en bra start på det nya året och alla fyra som var anmälda fick något. Så visst skall man vara nöjd, eller hur?! Eftersom vi körde ut våra gäster till flygplatsen i snöstorm så blir det ingen gruppfinal för "Mojo" idag. Så nu skall jag lägga mig på soffan och streama finalerna från MyDog och tänka att "Mojo" kunde varit där. Vill ni också titta så hittar ni länken HÄR!! 

- Ha nu en fortsatt trevlig kväll, det skall jag ha!! 

Inga kommentarer: