lördag 2 juli 2016

VI HADE TUR MED VÄDRET...

Idag på morgonen så hade jag verkligen ingen lust att gå upp och ge mig iväg på någon hundutställning. Det regnade och jag kände liksom bara för att ligga kvar i min varma, mjuka och goa säng. Men vi kom iväg och tur var väl kanske det. Vi klarade oss faktiskt från regn hela dagen fast prognosen för det såg väldigt mörk ut.

CH. CLOPSVILLE MOJITO
(GBCH. Gamble On You Des Contemplations at Pascavale - Clopsville Sea Breeze)

Domare för dagen var influgen från USA. Han heter David Kirkland och inte Kirk Douglas som jag av någon konstig anledning ville få det till. Han var noga och det skulle vara ordning och reda i ringen. Så det tog lite tid men vad gör väl det... Vet inte riktigt vad domaren tyckte om våra hundar då jag glömde hämta kritikerna som vanligt. Men men.. det är ju resultaten som räknas. 

Vår lille "Mojo", Clopsville Mojito fick äntligen sitt sista cert och är nu Svensk Champion. De sista utställningarna har det ju blivit några Res-Cert men ljusblå rosetter är också fina att titta på, eller hur? 


Vi var lite tvåor idag med det är inte fy skam det heller. "Mojo" blev nämligen i slutet av dagen 2a Bästa hane. Fler andra placeringar blev det då "Mimi", Ch. Aranel Infinity blev 2a Bästa tik och lilla "Molly", Vouges Odd Molly blev 2a i sin klass. 

Nu är det faktiskt ganska skönt att vara hemma igen. Det är bara att ladda om för det är en ny utställningsdag i morgon. Hoppas vi klarar vädret lika bra då som vi gjort idag. Tack till alla för en trevlig dag, vi syns i morgon!! 

Nu skall vi fira vår 3dje champion för i år!!! ;)

Inga kommentarer: