lördag 10 oktober 2009

NY DATOR IGEN!?

Jag är fortfarande lite halvseg efter valpningar och valpvakande. Idag är det lördag och Per lät mig ha sovmorgon (Så skönt). Han gick upp tidigt och fixade hundar & valpar, så jag har VERKLIGEN sovit ut idag. När jag väl kom upp var allt fixat och klart. Tog en kopp kaffe och Per sa att han skulle åka och kolla lite på El-Giganten och Mediamarkt. Som jag säkert har sagt tidigare så gillar han dessa affärer. Hem kommer han med en ny dator. Det var inte längesedan han köpte en. Fast denna gång var det en bärbar, kan ju vara bra att ha, eller hur?

Just nu sitter Per och laddar in allt i den "nya" datorn. Åh, vad spännande han tycker det är när den fylls av diverse smarta program.

Valparna växer och frodas, det är mycket lungnare nu. Inte så mycket bäddande och flämtande. Skönt att allt verkar funka bra nu. Ruth's Lille kille hänger på så gott han kan. Men just nu är han "Tiny", men pigg och stark som en oxe...

Min Faster och Farmor var här precis och lämnade av "Summer". De vill inte lämna henne ensam när de är ute och handlar. Idag skulle de göra shopping centrat, Kungsmässan osäker. "Summer" är inte bortskämd alls, hon gillar inte att vara ensam bara... *Hihi*

Filmen igår kväll var ganska bra. Den var på franska... Har lite svårt för dessa filmer, man är så van vid svenska eller engelska. Är filmerna på tyska, italienska eller franska så blir det inte riktigt samma. Filmen började segt, men hux flux kom den igång och var fakstiskt riktigt spännande och bra. Kom inte i säng förrän 02:15, inte konstigt att man behövde sovmorgon, eller hur?

Inga kommentarer: