torsdag 10 mars 2011

ÄR DE DRÄKTIGA?

Ja, det är ju alltid den frågan som kommer när man har parat en tik. Jag vill så gärna veta och många med mig är lika nyfikna.

När min lilla Japanese Chin, ”Betty”, Homerbrent Betsu parades så kunde jag nästan efter en vecka redan se att hon var dräktig. Hon hade en sådan fin blick, var bara så vacker och sprudlade energi. Någon form av aura runt sig som bara sa – Yepp, något är på G!!

Samma är det nu om jag tittar på ”Lisa”, Ch. Vouges Delicious. Hon lyser och bara struttar omkring och är vacker. Skall bli spännande och se om det stämmer denna gång också.

De andra som är parade då? Hum – de ser ut som vanligt. Alla kan ju inte visa så tydliga tecken, eller hur? Oavsett, blir det valpar så kommer jag vara ”buzy” i mitten/slutet av April…

Mer om våra planer finns att läsa på ”Puppies/Plans” på våran hemsida - www.vouges.se

Inga kommentarer: