onsdag 21 mars 2012

I DIN HIMMEL

Inatt har min lilla ”Odd” Molly somnat in. Hon var en riktig liten fighter men behöver inte längre kämpa. Usch, så hemskt!! Jag har verkligen gjort allt i min makt för att denna lilla tjej skall bli lika stor och stark som sina syskon. Mat på flaska, ensam tid med sin extra mamma ”Sawa”flera gånger om dagen mm. Men idag gav hon upp kampen om sin överlevnad. Man känner sig så maktlös men livet har sin gång. På något sätt får man försöka acceptera och gilla läget.

Hon fick ju inte namnet ”Odd” Molly för inget. Redan när hon föddes var hon lite udda sina syskon. Men ändå, det var ett liv med ett litet hjärta som tickade. Jag har blivit för blödig och kände att jag inte hade något annat val än att kämpa med henne. Hon visade ändå på något sätt för mig att hon ville leva. Men naturen har sin gång och ibland känns den i alla fall för mig väldigt hård och rå.

Jag är trots alla tårar så oerhört glad att fortfarande ha hennes mamma Betty i livet. Även hon var en riktig fighter som starkt visade att hon ville vara kvar, trots allt som hände precis efter att valparna hade kommit till världen. Just därför fick dessa underbara och fina valpar en riktigt tuff start i livet. Tyvärr kanske lite för tuff för lilla ”Odd” Molly. Kanske hade hon behövt sin mamma mer än någon annan!!

Nu är de fyra och extra mamma Sawa är helt underbar. Hon gör så gott hon kan och tillsammas har vi gjort allt vad vi har kunnat!! Jag är just nu jätte ledsen och extra jobbigt är att vara hemma ensam då Per just nu är nere i ett soligt & varmt Portugal. Men om jag nu är ledsen, undrar hur hundarna då känner sig. Vet dom?

”Molly”, jag är så ledsen över att jag bara fick hålla dig en kort stund och inte lära känna dig på riktigt!! Nu är du ”I din himmel”, kanske är det du som lyser över oss och ger oss ett fantastiskt vackert väder idag.

R.I.P Molly

Inga kommentarer: