torsdag 1 mars 2012

KOCKEN OCH JAG!


Nu kan man säga att vår (svält) diet är över. Jobbig tid men också nyttig. Man avgiftar sig från massor med behov bl.a. socker. Jag har nog gått ner en 6-7 kilo, så nu är jag nere på den lite mer bekväma vikten 68 kilo!

Nu på måndag så kommer vår första matkasse. Vi gjorde som Erica, valde Kocken och Jag. Finns massor med olika matkassar att välja mellan men denna kändes liksom bra.
Så nu skall jag sätta på mig kockmössan och ställa mig vid spisen. Skall faktisk bli både kul och spännande att laga helt andra rätter en de man vanligvis varvar mellan. Här hittar ni till Kocken och jag; www.kockenochjag.se

Nästa veckas meny ser ut såhär;
Fisk
Fiskbiffar med potatismos & citronkyssta morötter

Vegetarisk
Lasagne ” Delize”

Kyckling
Indisk kycklinggryta med ris & raita

Kött
Krav-kotlett med svamp-& madeirasås, serveras med tagliatelle

Denna vecka skickar kocken med: Tomatsås, bechamélsås, raita & kryddblandning, svamp-& madeirasås

Inga kommentarer: