fredag 11 maj 2012

CAVALIERSÄLLSKAPET FYLLER 40 ÅR!



I helgen firar Cavaliersällskapet 40 år med en dubbel utställning i Eskilstuna. Utställningen kommer att dömas av två väldigt erfarna Cavalier uppfödare från England. De kommer att döma var sitt kön varje dag.
Det kommer även vara en middag på lördags kvällen. Vilket jag förstår att många har anmält sig till. Massor med annat kommer att hända denna helg som kommer gå i Cavaliererns anda. Även kusin rasen King Charles kommer att ha en utställning under lördagen.
Skall faktiskt erkänna att jag väldigt gärna hade velat vara där och sett allt. Kanske inte deltaga men bara få vara med och se allt. Men nu blir vi hemma denna helg och har det lugnt och skönt som vi har haft det nästan hela detta året, i alla fall när det kommer till hund utställningar.
Jag hoppas verkligen att alla kommer att trivas och att det kommer att bli en trevlig helg. Vi har alla samma intresse och samma mål. Så att umgås under trevliga former och med människor som har samma hobby kan ju aldrig bli fel, eller hur?
Det enda som jag ser det som faktiskt kan bli fel är när man får fel focus och inte sätter hundarna i rampljuset. Vissa vill gärna synas och höras själva och då glöms lätt hundarna bort. Det är hundarna som är huvudpersonerna och jag kan bara hoppas att det även blir så denna helg.
Glöm inte att våra hundar är var och en ett ”Masterpice”. Oavsett hur det går så är just den hunden du har och äger den finaste i världen. Ibland glöms detta tyvärr bort. Din hund kan aldrig bli finare än vad du själv tycker, oavsett resultat och vad andra tycker. De hundar man har själv är givetvis vackrast oavsett om de heter Mona Lisa eller inte, glöm inte det!!
Mina hundar för mig är ett resultat, i nästan konstnärlig anda. Var och en av dem är för mig ett ”Masterpice” oavsett om jag är hemma eller på ett 40-års jubileum i Eskilstuna.
STORT lycka till, till alla som skall tävla i helgen. Jag hoppas att ni kommer få en fantastisk helg tillsammans, jag håller tummarna!!

Inga kommentarer: