måndag 7 januari 2013

STOR KENNEL!

Ett av mina mål i år är att göra det mera bekvämt och lätt för mig. Lite "Må bra" som jag har bloggat om tidigare. För just nu har vi lite lyx situationen att kunna göra det. Alltså inte slita ihjäl sig utan bara "må bra" helt enkelt.

 
I många år har vi haft en stor kennel, med stor menar jag många hundar och full rulle hela tiden. Det har varit oerhört roligt och lärorikt. Men känner nu att jag vill dra ner på tempot lite. Vill inte ha denna stor kennel längre och inte i framtiden heller.

Så dags att göra något åt saken. Det kommer kanske inte bli mindre antal redan imorgon men färre skall de bli på något sätt. Har en massa gamla hundar som givetvis får gå kvar. Jag kommer inte att hasta med detta utan ta det som det kommer lite granna. Så kanske om några år är jag nere på en bra nivå och får det som jag vill, och vill ha det.

Jag tog ett stort kliv bakåt under 2012 och kände att det var mer ok än vad jag innan trodde. Dags att gå till Level-2, - mindre antal hundar. Något som tröttar ut mig något vansinnigt är detta hemska svenska väder. Därav drömmen om att flytta söderöver häromdagen. Känns så tröstlöst att både städa och bada och kamma hundar när de och huset ser precis likadant ut inom en timma.

Frågan är bara hur man gör för att få ett mindre antal. Har kanske en och annan jag kan placera om. Har kanske även nån jag skulle kunna deläga med nån, eller kanske rent av sälja. Eller kanske inleda ett närmre samarbete med flera. Så himla svårt samtidigt som jag faktiskt nu har bestämt mig. Men jag måste bli mer öppen för olika möjligheter och inte se det som om jag ger bort min själ!

För det är ju egentligen lite onödigt att fina/lovande hundar som bara går här och inte varken ställs ut eller används i avel. Eller hur? Dessutom onödigt dyrt för mig!

Men som sagt det löser sig, jag har ingen brådska eller panik. Allt funkar som det skall så ingen fara på taket. Tänker bara lite framåt och hur jag vill att det skall se ut om några år. Men nu i vår kommer det ju valpar, första gänget redan om en vecka. Hehehehe... Så ännu är jag inte riktigt där, men sen.. nån gång.... i framtiden....kanske.... ;-)

2 kommentarer:

Slangbellan sa...

Har du någon kille någon gång som behöver ett nytt hem så finnes det ett här på landet i norrland.... =)

Vouges sa...

Ok, skall tänka på dig då!!