måndag 7 januari 2013

VAD SKALL JAG BLI?

Jag har nog sedan jag föddes funderat på vad jag skall bli när jag blir stor? Men av nån konstig anledning kommer jag aldrig på vad jag vill bli, eller också beror det kanske på att jag inte är stor ännu! ;-)

Jag har liksom fastnat i detta med hundar. Kan inte så mycket annat faktiskt. Nästan lite tragiskt om man tänker efter. Fast allvarligt, vad skulle jag egentligen vilja göra om jag inte fick hålla på med hund? Jag kommer inte på nått, vad finns det att välja på?

Men jag måste ju ändå vara stor nu när mina barn redan har börjat staka ut sina framtider. Jens (Pers son) är restaurang chef, Johanna (Pers dotter) är butiks chef, Madelene (min dotter) skall nu börja sin utbildning i januari och blir sedan frisör, precis som farfar. Julia (min yngsta) kämpar på i skolan.

Känns nu som om de växer förbi mig. Hum - kan jag stoppa dem på något sätt eller kan jag göra något så att jag kommer ifatt? NEJ - jag är mega stolt över dem alla. Så duktiga och kreativa ungdomar som verkligen inte är rädda att utmana sig själva. Så himla kul!! Tänk att vi fjollor kunde producera så fina och duktiga barn.

Madelene

Madelene har även skaffat en blogg vilket man kan följa hennes resa mot sitt nya liv som frisör. Kolla HÄR! - Så "Madde", behöver du nån att träna på så finns jag här. Kanske inte vill ha någon permanent men resten kan du få laborera med! ;-)

STOR puss och kram till er alla 4!!

Inga kommentarer: