torsdag 14 mars 2013

BFF'S ?

Maria och Mindy (som mina valpar nu heter oxå) var ju här i Sverige innan jul på en resa genom Sverige tillsammans då de är BFF's, alltså som "Best Friends Forever".

 
Men vad hände egentligen när de kom hem till LA igen? För jag har följt Maria via hennes blogg och även på Instragram. Men hux flux så kommer det inga bilder på dem tillsammans längre. Maria skriver inte heller längre att - "Jag och Mindy gjorde det och det igår"...

I programmet så kan man få en liten hint att de tröttnat lite på varandra. Att de också upptäckt att de kanske inte är så lika som de själva trodde från början när de började komma varandra närmre in på livet.

När Maria kom hem igen till LA så skrev hon i sin blogg att hon och Mindy har tagit en paus då de varit borta från sina familjer så länge och ville nu ägna sin tid till sina män och barn. Men det ser ut att vara en lång paus. Vad hände egentligen med att vara BFF's?

Livet är ibland så komplicerat och ibland kommer man på att de vänner man har kanske inte riktigt är ens vänner, alltså inte de vänner man trodde de var. Har hänt mig flera gånger och visst är det tråkigt och ledsamt. Men ibland visar det sig att människor man umgås med inte riktigt är de som man kanske trodde de var från början. Men tider ändras och så också en själv. Vilket gör att man kanske glider ifrån varandra som BFF's.

Jag har blivit för gammal för att jamsa med och vill ha människor omkring mig som gillar mig lika mycket som jag gillar dem. Sådana som ger mig positiv energi, så att jag kan ge detsamma tillbaka. Jag orkar inte med intriger, backstabbing och negativa människor om man skall uttrycka sig hårt. Jag har så många härliga och positiva vänner så jag behöver inte ha "neggosar" i mitt liv. Har inga som helst problem att ta fram min tjocka svarta sprit penna och dra ett stort fett streck i min telefon bok.

Sånt här kan vara riktigt jobbigt, men det är tur som attan att man kan välja att vara eller inte. Och att man inte måste vara BFF's när man inte längre känner att det funkar. Men ibland kanske man bara behöver en paus, en paus som kanske gör att man hittar tillbaka till varandra och den respekt man en gång hade inför varandra, vad vet jag... ?

Inga kommentarer: