tisdag 12 mars 2013

DAGEN EFTER!!

 

Kan man säga God morgon nu? Ja, det kan man om man inte har sovit på hela natten!

Ja, vad skall man säga så här dagen efter en katastrof valpning. Jo, jag är trött!! Känns som om jag har värsta baksmällan. Fast jag minns knappt hur det känns eftersom jag inte dricker så värst mycket nuförtiden. Men ungefär så känner jag mig i alla fall...

Jag satt uppe hela natten, "Laila" och valparna på ena sidan och min iPad och lite Tv Play i den andra. Faktiskt riktigt mysigt att sitta så och se valparna äta samtidigt som när natten förändras och det blir gryning och sedan bara ljusare och ljusare ute. Allt är bara så tyst och fridfullt och det ända man hör är valparnas smackande då de försöker tutta lite.

Sista timmen frös jag som en hund och bara längtade efter att få hoppa i säng. När Per kom upp vid 06:30 tiden så tog vi en kopp kaffe tillsammans och pratade lite om vad som hade hänt. Så skönt att ha någon att bolla lite med.

Efter det tog jag valparna runt 07:00 tiden och gick och la mig på Pers sida som fortfarande var lite varm. Så nice att krypa ner där när man fryser och trött som en ödla. Valparna och "Laila" bara sov så jag passade också på att vila lite. Fast "mammig" som man är så hör man ju minsta knyst från valparna. Man hör till och med när "Laila" rör sig och ändrar ställning.

Jag drog ur telefonen i sovrummet och lämnade mobilen i köket då jag kände att både jag och "Laila" behövde lugn och ro. Men någonstans så hörde jag ände hur telefonen ringde och ringde... Men detta var vår ego tid och den måste vi få ha efter att ha jobbat hårt båda två hela natten, både fysiskt och psykiskt.

Jag vågat inte ropa hej ännu när det kommer till de två små valparna. Vi skall göra allt vi kan, sen kan man inte göra mera. Nu sover de igen och jag skall hur trött jag än är försöka ägna lite tid åt de andra hundarna.

Idag är idag och igår är redan historia. Nu blickar vi framåt... Så - Tjingeling!!

Inga kommentarer: