fredag 11 oktober 2013

BILD BOMB

Ok, här kommer nu min eftermiddag igår på Klinik 34 i bildform. Jag vet inte riktigt vad jag skall börja men bilderna talar ju lite för sig själv. Men att komma till Klinik 34 är toppen då Dr. Fredrik Berne och hans team är helt underbara. Man känner sig så himla trygg och säker vilket gör att man inte är orolig det minsta. Visst lite pirrig och fjärilar i magen har man, men det är ju en helt annan sak.

Mycket av vad som egentligen hände minns jag faktiskt inte. Speciellt inte de bilder som är tagna efter operationen. Det enda jag minns precis innan jag däckade var att Fredrik satte på en låt och stod och diggade lite vid min sida, underbart!! Hade heller ingen aning om att jag sitter där nöjd och halvnaken med Fredrik bakom mig och flinar. - Hahahaha.. Herregud, lite lätt påverkad just då kanske.
 

Allt började med att jag fick en säng och ett litet rum där jag kunde byta om och ligga och fundera lite innan operationen. Jag fick också en tablett som var lite lugnande. Så allt var helt enkelt - Toppen! Bilderna har lite olika kvalitet då vissa är tagna med min iPhone och vissa med en riktig kamera. 

Innan operationen så pratar man igenom allt en gång till vilket är bra, trots att man varit på konsultation innan. Sedan så tar man alltid lite före bilder, om ett tag skall jag dit igen och ta lite efter bilder. Men då först när svullnaden lagt sig och stygn och tejp är borta. På vissa bilder nedan så kan ni se mina före bilder i bakgrunden, direkt efter bilderna... Ja, de finns längre ner.

Innan operationen så har de ringt mig hem och kollat läget så att allt är ok, och även kollat om jag har några frågor eller om det är något jag undrar över. De har även ringt mig idag för att höra hur jag mår. Det kallar jag service, men sedan har jag ju redan sagt att de som jobbar på kliniken är urgulliga! 

Vissa kan säkert tycka att bilder från operationer och sånt är äckliga att se på. Men då har jag ett tips, scrolla inte ner, byt till en annan blogg, Expressen eller nått annat. - Valet är ditt! ;-)

Så vad har jag då gjort. Jo, jag har gjort en ögonlocks operation. Hade mycket ögonlock som gjorde mina ögon tunga och att jag såg trött ut. Sedan har jag även fyllt ut med fett, mitt eget taget från mina "kärleks handtag" och sedan fyllt ut det under ögonen så att jag i framtiden slipper påsar och mörka ringar. Allt detta skall bara göra att jag skall se piggare och mer vaken ut och inget annat. 

Alltså inget extremt som gör att jag blir någon helt annan, för det var och är verkligen inte tanken. Sedan hade jag även en liten böld på mitt ena kindben, den såg ut som en stor finne som aldrig blev riktigt klar, typ en talgkörtel. Har haft den där länge och passade nu på att ta bort även den. Så egentligen inget konstigt alls, men jag vet redan nu att det finns många som tycker att jag är hur löjlig och barnslig som helst som ens gör och/eller har gjort detta. Mitt val, min kropp och mina pengar - Inget mer med det! 

Vill än en gång sända ett STORT tack till Fredrik & Co. för allt och till min darlin Per som var vid min sida när jag lite groggy vaknade till liv igen. Kanske skulle jag nu sätta mig och skriva ner en önskelista på vad som kommer näst, jag menar.... - Det är ju snart jul!! - Hahahaha

Fjärilarna förökade sig snabbt...

Hatar egentligen allt vad nålar heter.

Here we go...






 
Proffsiga och glada sköteskor!

Slang i näsan
 
Här syns mina före-bilder
 



Helt borta.... :D

Fredrik ser lika nöjd ut som jag - Hahahaha

I made it!!


Sen efter lite kaffe på sägen så man vaknar...

Inga kommentarer: