måndag 2 december 2013

MIN ÖNSKELISTA!!

Nä, nu kom jag precis på var jag önskar mig av Tomten i år. För det är verkligen inte lätt att komma på vad man önskar sig, eller hur? Jag har i alla fall väldigt svårt att komma på vad jag önskar mig. Spelar ingen roll hur mycket jag än grubblar och funderar. När barnen frågar så svarar jag alltid att jag önskar mig snälla barn! ;-)

 
Men nu kom jag på vad jag önskar mig. - En resa!! Alltså man skall inte boka min resa, det gör jag själv. Man skall heller inte betala min resa, det gör jag själv. Man behöver heller inte packa min väska, för det gör jag själv. Kanske behövs skjuts till flygplatsen. Men den största önskan med denna resan är att nån vill sköta om mitt hem, hus och hundar!! 

Jag har ju så svårt att lämna allt här hemma om jag inte vet till 110% att det sköts så som jag vill. Har man dessutom valpar eller nått, ja.. Då är jag inte så lätt att få iväg, fråga Per. Jag känner att jag måste bli mer flexibel med detta att lämna hemmet ibland och dessutom kunna lita på människor.

Men NU, hux flux kom jag ju på en grej till som jag önskar mig, som kanske har lite med resan och allt att göra. En kennelflicka/pojke som kan hjälpa mig och mitt dåliga samvete. Har ju haft detta förut och det har ju fungerat toppen. Att jag inte har tänkt mer på detta, väldigt konstigt.

Detta skulle ju lösa så himla mycket för mig. - Ja, så får det bli. En kennelflicka/pojke önskar jag mig. Någon som vet var på nätet man kan beställa en sådan? Om ingen annan fixar detta åt mig så får jag väl köpa min egen julklapp i år. Det brukar ju jag och Per numera göra, vi köper något till oss själva!! 

- Toppen ide, eller hur!??! För med hundar blir man låst, väldigt låst. Speciellt om det är fler än en! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Lätt att fixa den julklappen. Ring Monica, kennelvakt med 40 års erfarenhet! http://www.kennelvakten.se/