onsdag 18 mars 2015

HÄRLIGT!!

CRAIGOWL COASTER - "Rupert"
(GBCH. Aranel Cosmic - Craigowl Lolita For Simpatico)

Ibland är det riktigt, riktigt skönt att först bada hundar och sedan stå och föna och göra dem fina. Idag har jag haft en sådan dag där jag nu stått i evigheter och fönat hundar. Man står liksom där och lallar för sig själv och i huvudet snurrar alla världsproblem och efteråt så känner man sig så himla nöjd och duktig. Har också stått ute och fönat idag vilket är helt underbart!!

Tyvärr är jag lite sådan att jag aldrig kommer igång. Jag kan ladda schampoo flaskorna, ta fram handdukar, fönen och allt men kommer liksom aldrig till skott. Kanske för att man vet att när man väl drar igång så tar allt mycket längre tid än vad man tänkt. Eller jag vet inte vad det är för fel på mig men när jag väl kommer igång så brukar det ju bli bra.


Idag har bland annat "Rupert" fått sig ett bad. Sån härlig gammal man och så lätt att ha att göra med. Tyckte han blev lite stilig så jag passade också på att fota honom lite. Bara det är ju en procedur i sig, men nu är det gjort och jag har nu suttit och tittat på honom med en kopp kaffe och han rusar nu runt med de andra precis som att han vet att han är KUNG och att han är fin....

1 kommentar:

Anna sa...

Ja han är en mkt STILIG herre:)så förstår om han känner sig som en kung.
Ha det gott i vårvädret/Anna