torsdag 19 mars 2015

TOP FEM

Just nu på Facebook så snurrar det runt att man skall skriva ut sina fem favorit hundraser. Jag är inte mycket för att leka lekar och hålla på med typ kedjebrev och sånt men att se vilka raser alla har som favoriter är faktiskt både kul och intressant. Det blir ibland en salig blandning av både stora och små och hundar med olika egenskaper.


Undrar hur listan hade sett ut om man gjorde tvärtom. Alltså Top-5 på raser som man INTE vill ha? För det finns ju många fina raser att titta på, men som man kanske inte själv vill ha hemma. Ja, man kan vända och vrida hur mycket som helst när det gäller hundar.   ;)


Mina val av raser blev sådana som jag själv haft eller kommit nära. Det är verkligen inte så lätt att välja ras då det finns ett gäng att välja bland. Mina raser är som följer nedan, kan bara inte skilja på de två raser som dominerar mitt liv just nu. - Vilka är dina favoriter?

1. Cavalier King Charles Spaniel
1. Japanese Chin
3. King Charles Spaniel
4. Stor Pudel
5. West Highland White Terrier

Inga kommentarer: