onsdag 1 juli 2015

JAG ÄLSKAR SOMMAR

Denna tid på året är ju den bästa tid som finns, jag älskar sommar. Varma härliga dagar, ljust länge och allt mörker och kyla är liksom borta. Men jag vet inte vad som har hänt, eller så minns jag inte men ALLA dessa småkryp som finns numera. Var kommer de ifrån?



Trädgården är helt full av sniglar, man får hela tiden tänka på att skydda hundarna så gott det går från alla fästingar och sen skall vi inte glömma alla mygg och knott och andra flygande djur som bits som attan. Har det verkligen alltid varit såhär? Man kan ju för sjutton inte sitta ute och njuta av dessa underbara kvällar utan att bli helt uppäten och samtidigt då se alla sniglar som kommer krypandes eller vad de nu gör.

Jag minns i alla fall inte att det var såhär när jag var liten. Mycket snack om växthuseffekten men fasen jag tror att insekterna har invaderat jorden innan dess...

Inga kommentarer: