lördag 9 juli 2016

TVÅÅKER DAG 2

Helt slut sitter jag nu här och skall försöka knåpa ihop några ord om dagen som varit. Vi har haft en lika fantastisk dag idag som vi hade igår och vädret var med oss idag också. Mycket trevligt och mycket skratt, allt sånt gör ju allt bara så himla mycket roligare. Ordningen var som igår, först Cavalierer och sedan Jappar. Men idag var det inte lika bråttom mellan raserna utan vi hade god tid på oss.


Cavalierer idag dömde Michael Forte från Irland och idag blev "Mojo", Ch. Clopsville Mojito BIR. "Mimi", Ch, Aranel Infinity gjorde det bäst av våra tjejer med att bli 2a Bästa Tik. "Molly", Vouges Odd Molly var 2a med CK. Vouges Gracious var 3a i sin klass...


Japanese Chins dömdes idag av Stavros Agrirou från Cypern. BIR även idag blev "Uno", Ch. Vouges Roiyaru Share-Do och BIM "Zama", Ch. Vouges Roiyaru Zama. Domaren var så rolig för han verkade gilla "Uno" då han propsade på att få hålla honom när vi skulle ta kort.... 


Vi stannade till gruppen och både "Uno" och "Mojo" har ju gjort sina debuter i sådana sammanhang. De har väl kanske haft chansen tidigare men vi har inte stannat då jag inte riktigt tyckt att de varit riktigt klara. De har varit lite unga men nu idag kändes det liksom helt rätt. Båda är i sin bästa blom så varför inte. - Och vad händer..... Lille "Uno" går och blir Grupp-4 för Jens Bruse från Tyskland.

Så himla rolig helg det har varit, våra hundar har skött sig toppen på alla sätt. Allt har bara varit så lugnt och avslappnat och vi har liksom bara tagit allt som det kommer. Haft lite känslan hela helgen att det får bli som det blir och det får gå som det går. Och det gick ju även bra idag med 2 BIR, 1 BIM och en Grupp-4!! 

"Uno" har denna helg fått massor med lovord från både höger och vänster och jag skall faktiskt erkänna att jag känner mig stolt som uppfödare till honom. Att själv få sitta ringside och se honom är faktiskt en liten mäktig känsla..... 

Måste också få passa på att rikta ett stort tack till Hallands Kennelklubb för en fantastiskt välorganiserad utställning, lika bra år efter år. Nu känner jag mig lite seg och efter en sådan här helg kommer jag sova som en prinsessa!!! ;)

Inga kommentarer: