tisdag 20 september 2011

GOTT & BLANDAT

Idag kom en kopia från ett av de senaste numren av Dog World. Så nu kan Per också skryta att han har varit med i tidningen med en Japanese Chin. Lite kul att lästa vad Mr. Andrew Brace skrev i sin artikel från Borås i somras. Han skrev såhär om Japaneserna;

”In Japanese Chins both my winners were UK imports. BOS was the male, Ch. Aranel Kenzo, who I have admired before, but this time he was beaten for BOB by Homerbrent Sawayaka who although not in full coat, simply oozed breed type and had the most beautiful head and cobby body. For the Chins I had Tiina Taulos, owner of the famous Canmoys Poodels in Finland, as a student and as we discussed this bitch I remarked to Tiina that I would wager that she had some Japanese breeding very close up in her pedigree. After judging talking to her owner I learnt that she had gone to him after Molly Coaker’s death and that she is indeed sired by a Japanese import”

Per med lilla Sawa!!
(Inte bästa bilden med tagen med min iPhone)

Har även idag varit iväg till Västra Djursjukhuset och hjärtkollat tre Cavalierer. Förra gången gick det ju si så där. Men idag var alla tre UA, så skönt!! När jag kommer hem blir jag helt matt av nerverna suttit på utsidan. På något konstigt sätt lär man sig aldrig och jag blir lika utmattad varje gång. Så ikväll blir det framåt stupat sido läge i soffan!!

När man väl är där så funderar jag alltid på vem som skall upp på bordet först. Precis som om någon konstig strategi skulle hjälpa om vem man kollar först och vem som kollas sist. Resultatet blir ju samma oavsett, eller hur!!?

Nu kan i alla fall lille ”Rickey”, CH & JWW-10 Clopsville Gin Rickey snart göra debut i aveln. Även flickorna ”Poppy”, Rosscrea Simply Red & ”Sara”, Vouges Upsadaisy var UA! Hum – dags att börja med det berömda ordet – Planera!!

Nä, nu börjar det lukta mat i huset. Jag är as hungrig – Dags att äta!!!

1 kommentar:

Anett sa...

Känner igen det där. Jag brukar också stå och fundera på vem som ska få domen först =) Skönt att det gick bra idag och grattis!