lördag 26 november 2011

NORSK VINNARE 2011!!



Idag sitter jag hemma och är sååå nervös för hur det skall gå i Norge. Åkte inte med denna gång då jag är hemma och ser efter de små valparna. Per den stackaren men ändå kämpen gav sig iväg tillsammans med Jimmie som hade sin lilla ”Ebba” anmäld också. Det blev en sen kväll igår så det blev inte så många timmars sömn för Per. Stackaren… han kommer vara helt död när han kommer hem. Kanske måste jag bära in honom när han sladdar in här hemma!!

Men nu kan jag slappna av då allt är över och resultaten klara. Eftersom jag inte var med så fick Jimmie snällt ställa upp och visa Japaneser för första gången. Själv tidigt på morgonen så blev hans lilla ”Ebba”, BIR och Norskvinnare 2011. Grattis Jimmie!!

”Kenzo”, Ch. Aranel Kenzo var BIR och fick en ny titel som ”Norsk Vinnare 2011”. Lilla ”Sawa”, var BIM och fick då också en ny titel som ”Norsk Vinnare 2011”.

Inte nog med detta då ”Kiki”, Ch. Homerbrent Chinki var 2a Bästa Tik och fick då certet som även gav henne en ny titel, men då som ”Norsk Champion”. Idag var även ”InDashio”, Ch. Mishamai InDashio Return of Marber med. Han slutade som 3a Bästa Hane men med Cert vilket även gav honom en ny titel, ”Norsk Champion”!!

Herregud, NOT BAD, eller hur??

Nu har våra Jappar varit på 27 utställningar hittills i år. Någon av våra har alltid varit BIR på dessa 27, och jag tror att det även har varit under 27 olika domare. Nu är det bara en utställning kvar i år. Nordisk Vinnare 2011 i Stockholm i december. Det är många Jappar anmälda vilket är jättekul men också jätte spännande.

Nä, nu skall jag se till att få något gjort här hemma. För det blir inte så mycket gjort då man bara går och väntar på att det skall plinga till i telefonen.

Ha en fortsatt trevlig helg!!!

Inga kommentarer: