söndag 4 mars 2012

VOUGES ROIYARU ADA

När det händer en massa tråkiga och jobbiga saker i ens liv så glömmer man lätt allt som är positivt runt omkring en. Men att glömma bort en liten gullig valp som ”Ada” är inte lätt. Hon och hennes bror ”Kålle” blir nu på måndag redan 4 veckor. Nu börjar de bli hur gulliga som helst. ”Kålle” ville inte vara med på bild denna gången men lilla ”Ada” är en riktig liten poser!!

”Kålle” & ”Ada” har nu fått sina stamtavlenamn. ”Ada” heter passande nog Vouges Roiyaru Ada och ”Kålle”, Vouges Roiyaru Kataki. Båda namnen betyder på Japanska – Royal Revenge.

”Ada” påminner jättemycket om lilla ”Betty” när hon var liten. Nästan lite skrämmande! Eller är det bara jag som ser det så just nu. Att likheten finns där är kanske inte så konstigt då ”Ada’s” mamma är syster med ”Betty”!!

Så en liten uppdatering om min älskade lilla ”Betty”. Hon är på bättringsvägen men stannar på Blå Stjärnan tills imorgon. Idag skulle hon få en blodtransfusion som skall hjälpa henne att bli extra stark innan hon kommer hem. Alla hennes värden är bra med blodvärdet dippar lite.

Jag har sovit hur dåligt som helst den sista tiden. Men i natt så somnade jag som en stock. Har sovit knockad hela natten. Min förhoppning var att ”Betty” skulle komma hem redan idag. Men inte…

…som jag längtar tills imorgon!!

Inga kommentarer: