onsdag 13 mars 2013

VÅGSKÅL!!

Detta med att väga nyfödda valpar är verkligen inte min grej. Har inte gjort detta på flera år mest för att jag vet att jag blir så jäkla stressad. Men denna gången med "Lailas" valpar har jag av någon anledning inte kunnat låta bli.

Och vad händer, jo jag blir stressad till tusen. Jag har tidigare låtit mitt öga avgöra om det ser bra ut eller inte, och inte en våg. När de föddes så vägde de 101 och 103 gram. Igår hade de tappat i vikt några gram. Men idag är de tillbaka på sin start vikt med kanske plus något eller några gram.

De är ändå rätt pigga och de äter så fort jag sätter dem vid tutten. Så vad är problemet, jag kan ju inte göra mer än så, eller? Asså shiiit, ibland tror jag att man stressar upp sig i onödan. Hade de haft en mer normal vikt när de föddes och betett sig som de gör just nu så hade jag inte oroat mig det minsta. Men nu gör jag ju det..... - Åhhhh.. :-/

Men finns det liv så finns det hopp, eller hur? Just nu går de under arbetsnamnen "High Five" och "Hello Kitty"!

3 kommentarer:

Anonym sa...

det lätar bra :-)

Anonym sa...

Jamen det låter ju som att vikten är under kontroll! Det första dygnet är det helt normalt att de tippar, även om man blir extra skärrad när dom föds väldigt små och blir ännu lättare det första dygnet! Men vänder det uppåt efter drygt ett dygn och känns fasta och fina så går det åt rätt håll! Hoppas det går bra! //Fredrik

Vouges sa...

Tack, jag hoppas att det går vägen...