fredag 4 april 2014

SVISCH!!

I raket fart så har denna vecka också gått, och det är redan fredag idag. Men att få valpar gör ju att tiden går snabbare. För allt ställs på sin enda och man blir dagblind och vet knappt var klockan är. Det var först igår som jag började känna mig som en människa igen. Har liksom varken haft tid eller ork för att blogga. Tur att det inte är mitt jobb eller att jag har en plikt att göra det, då varje dag och flera gånger per dag. För då hade det gått illa denna vecka. :D

"Kelly", Vouges Silver Coin och hennes valpar mår bra. Har bara haft lite problem med att hon har mjölkat så mycket att jag var orolig för mjölkstockning. Men efter mycket trix och fix så hoppas jag att det är löst nu. Har nästan känt mig som en bonde denna veckan, men mjölkstockning är verkligen inget roligt...

"Kiki's", Ch. Homerbrent Chinki valpar börjar bli ruskigt söta nu. Herregud, man kan inte sluta gå och titta på dem. Skall se om jag hinner fota dem under dagen.


Nu på morgonen så har jag hunnit bläddra lite i den nya årsboken från England på Cavalierer som kom i lådan under veckan. Alltid så himla kul att få dessa böcker. Vet inte hur många jag har nu, som jag faktiskt då och då går tillbaka och tittar i för att kanske leta upp någon speciell hund. Fast idag går det nästan snabbare att Googla fram det man söker. Allt utvecklas och det är ju ofta man säger, - Det var bättre förr! Eller en del kanske säger, - Var det verkligen bättre förr?


Några andra böcker jag måste läsa och bläddra i helgen är alla dessa böcker jag har fått på min ringsekreterar utbildning. Jag har typ också fått min fösta läxa på flera hundra år. Eller ja, inte bara en utan tre. Så det skall jag också hinna med innan det är kurs dags på måndag igen. Men nu först så skall jag ta itu med allt som man skall göra på en fredag, precis som om det är något speciellt som görs. Men i alla fall....

- Ha en underbar fredag och helg!!

Inga kommentarer: