lördag 15 oktober 2016

TOP 20 GALA

Ligger lite efter i bloggandet då det inte riktigt funnits tid till detta. Men igår var det Top 20 Gala och det var superkul och super trevligt. Jag var lite nervös innan men så fort jag satte händerna i första hunden så släppte allt.

Allt var uppdelat i två moment, eller tre kan man säga. Klockan 14:00 så presenterades vi tre domare som fram tills då var hemliga. Sedan klockan 16:00 så började själva bedömningen då med att vi alla tre fick gå igenom hundarna på bord.

När vi var klara för detta så blev det middag, som var både god och trevlig. Sedan under middagen vid 19:00 så fick vi se alla hundarna en och en i den stora ringen. Vi hade två olika scheman där vi bedömde hundarna. Först det på bordet och vi fick då typ gradera hundarna på olika punkter från 1-10 på en skala. Sedan fick vi ett nytt schema där vi skulle gradera 1-10 för rörelser mm.

Lite annorlunda bedömningssätt men kul, det var ju fest och gala och många fina hundar att gå igenom. En stor ära för mig att få göra detta. Allt var så proffsigt arrangerat och vi var väldigt väl omhändertaga. Här i USA är alla så öppna och trevliga och kanske inte riktigt lika tysta och lite blyga som vi kanske är i Norden.

Nedan följer lite bilder från kvällen och även en liten film som jag klippt ihop med olika filmsnuttar på lite olika hundar som vi fick äran att bedöma.

Jag och Elaine Lessig






Auktion på många fina Cavalier prylar



Ringen


Top 20 rosetter






Alla Top 20 hundarna med handlars

Vinnaren



Efteråt gick Jag, Per, Jean & Jana och tog en drink i barnen innan det var dags för att hoppa i säng